søndag 30. mars 2014

Grønland neste

En måned igjen, så er det på ski over Grønland. Før det skal påsken feires med 8 dager i Sarek, nord i Sverige. Dette området har jeg siklet på i mange år, og i år har jeg en god unnskyldning for å besøke indre-fileten til Sverige; forberedelse til Grønland på ski. De siste månedene har vært lett blanding av trekking av dekk, langrenn og fjellturer i Norge med pulk og telt.

På ski over Grønland er en tur jeg har visst i mange år at jeg skal gjøre, det har bare vært spørsmål om tid. D jeg kom hjem igjen fra Himalaya i høst meldte jeg meg på en organisert tur med en gang. Lettest det, og det er hyggelig å være sammen med andre på tur også. Gjengen virker fin den, vi var for noen helger siden på Haukeli og trente. Forrige helg var jeg på Venabufjellet mot Rondane i 3 dager. Så ikke et menneske jeg, selv om været var tidvis greit.


Ingen kommentarer: