torsdag 18. juni 2009

Thunder Bay - 3442 km

Saa er jeg godt over halveis. Manitoba var en regnfull opplevelse. Jeg fikk kjopt ny sykkelbukse i Winnipeg, kom meg ut av den byen. Like utenfor Winnipeg er det et skilt som sier midtveis i Canada, saa jeg er mer en halveis naa. Paa veien til Ontario kom det et skybrudd av det helt store. Heldigvis var det en buss som var innredet som en liten restaurant der. Etter litt snikksnakk ga de meg kaffe, og vi skiltes som de beste venner. Jeg overnattet paa en campingplass som heter Pine Tree. Ikke dra dit. Utrolig uhofelig innehaver der, og mygg! Jeg fikk en invitasjon senere til en familie og komme og spise middag, og laane hytta deres. Desverre var det for kort, saa jeg takket fint nei. Ontarioveier er fine. Det er saa utrolig mye skog her, og igjen maa jeg passe meg for bjorn. Utenfor en plass som heter Dryden skiftet jeg tannkrans og kjede, men tannhjulene foran var helt utslitt. Saa det har vaert hardt aa sykle hit til Thunder Bay bare paa tunge gir. Menjeg er her. Paa veien har jeg truffet syklister. Steve er en av dem. De siste to dagene har jeg syklet sammen med han, et trivlig bekjentskap. Jeg laaner hans datamaskin akkurat naa. Paa vei til Thunder Bay stoppet vi ved en bensinstasjon. Der var det en hel gruppe med syklister som syklet trans canada etappevis. Sjekk ut jenta som staar vedsiden av meg til hoyre!! Jeg trenger ikke si mer enn at det var en glede aa treffe henne, og har hun lyst, kan hun sykle foran meg til dommedag. Saa naa i Thunder Bay har jeg faat skiftet tannhul foran, skiftet gir bak, kjedet og tannkrans er skiftet, i det hele tatt, ny sykkel. Jeg gleder meg til aa starte turen rundt Superior lake.

So long

2 kommentarer:

Arne Kvalvik sa...

Hei Øyvind
Og igjen takk for levende beskrivelser fra landeveien i Canada. Fine opplevelser og stadig nye ting å lære. Og det er det fine med sykkellivet. Følger ditt spor på Google Earth. Du har nå befunnet deg i det området som en av mine oldefedre utvandret til for over 100 år siden... :-)
God tur videre,- og jeg avslutter med noen ord fra Greg Lemond: "I have always struggled to achieve excellence. One thing that cycling has taught me is that if you can achieve something without a struggle, it`s not going to be satisfying".

Kogahilsen
Arne

Viktoria Telitsona sa...

Hei Broderen!
vi er desperate etter å få vite hvilken av de to pene jentene du vil sykle til dommedagen :)

Veldig bra å lese dine reportasjer! Vi følger med!

Her er det ikke noe nytt bortsett fra at broren din har fått seg en ny kone ))) når du kommer hjem feirer vi sammen!