mandag 22. juni 2009

Wawa - 3953 km

Snart runder jeg de 4000, som er bra. Lake Superior er en stor innsjo, og jeg har snart gjort unna de 675 km til Sault Ste Marie. Det har vaert en fin tur, mye skog, mange innsjoer og mye mygg. I tillegg har jeg truffet saa mange som er paa vei til Vancouver, at det blir ikke kjedelig med all skogen. Av og til faar man ogsaa oye paa innsjoen, men det er her som i Norge, traer dekker utsikten.

Neste etappe vil vaere til Ottawa, og vil kanskje vaere i mer siviliserte strok, og dalar innanfor. Kem veit, som de sier litt lenger nord. Uansett er jeg i saa god form, og saa gira, at distanser ikke er et stort problem.

Innsjoer ja. For de som har vaert nord i Finland eller i Nord Sverige, vet hva jeg snakker om naar jeg nevner ode skogsomraader. Uten tvil er turen rundt Lake Superior den tyngste delen av turen, det gaar opp, det gaar ned, og opp igjen. Litt av en overgang fra Prarien. Men skitt au, oppoverbakker tar slutt, og svetten torker paa vei ned igjen.

I Wawa skal jeg handle masse mat, ford det er liten sjanse for mer mat for Sault Ste Marie. Ittno problem. FOr tiden har jeg den mest mokkete sykkelskjorta paa denne jord, saa det er vel paa tide aa vakse. Det kan jo dukke opp noen Honeys.

See you, so long

3 kommentarer:

Arne Kvalvik sa...

Hei Øyvind

God lesning og hyggelige meldinger fra villmarken der borte. Er innom bloggen din nesten daglig: bilder og tekst er stimulerende inntrykk. Har ikke selv fått syklet så mye de siste ukene. Fokus på maling av hus: ute såvel som inne. Snart ferdig. :-)
Har ellers kjøpt flybillett for en 3- ukers tur i september: Sardinia. Det blir min første "glutenfrie sykkeltur" i utlandet, og spent på hvordan det løses. Men er selvfølgelig optimist.
Pass deg for bjørnen!
Avslutter med et sitat fra Nixons visepresident (Spiro Agnew),- og han sa visstnok litt forskjellig....: "An intellectual is a man who doesnt`t know how to park a bike".
:-)

Ikke-intellektuell Kogahilsen:
Arne

Kjersti sa...

hei,
nå har vi kokt kaffe og vaska opp denne uka så det er trygt å komme hjem! kjersti

Unknown sa...

Hallo. Eg kan stadfesta at Kjersti har vaska opp og at me alle er klar for historiar til 2 kaffien. Eg har allerede sparka fram gjestestolen på kontoret. Det nærmar seg.

Har forresten tinga meg ein ballongtur i New Mexico til i slutten av juli.

Harald S